A44 (motorväg, Tyskland)
A44 Autobahn/Motorväg | |
Längd | 266 km |
Förbundsland/länder | Nordrhein-Westfalen Hessen |
- För andra betydelser av A44, se A44
A44 är en motorväg i Nordrhein-Westfalen och Hessen. En del av sträckan kallas även för DüBoDo.
Trafikplatser |
| Nr | Skyltning | ||
| 1 | Gränsövergång Lichtenbusch | ||
| Lichtenbusch | |||
| 2 | Aachen-Lichtenbusch | ||
| 3 | Aachen-Brand | ||
| | 4 | Aachen (Fyrvägskorsning) | |
| 5 | Broichweiden | ||
| Broicher Siedlung | |||
| 5b | Alsdorf | ||
| 6 | Aldenhoven | ||
| 7 | Jülich-West | ||
| Ruraue | |||
| Rurbrücke | |||
| 8 | Jülich-Ost | ||
| 9 | Titz | ||
| | 10 | Jackerath (T-Korsning) | |
Avbrott - Stängdes 2005, återinvigs troligen efter 2017 | |||
| | 12 | Holz (T-Korsning) | |
| 13 | Mönchengladbach-Odenkirchen | ||
Avbrott - ej aktuellt med utbyggnad | |||
| 21 | Mönchengladbach-Ost | ||
| | 22 | Neersen (Fyrvägskorsning) | |
| 22 | Neersen | ||
| 23 | Münchheide | ||
| 24 | Krefeld-Forstwald | ||
| 25 | Krefeld-Fichtenhain | ||
| 26 | Osterath | ||
| | 27 | Meerbusch (Fyrvägskorsning) | |
| 28 | Lank-Latum | ||
| Tunnel Strümp (640 m) | |||
| Tunnel Ilvericher Altrheinschlinge (870 m) | |||
| Flughafenbrücke (1287 m) | |||
| 29 | Düsseldorf-Messe/Stadion | ||
| 30 | Düsseldorf-Stockum | ||
| Flughafentunnel (1070 m) | |||
| 31 | Düsseldorf-Flughafen | ||
| | 32 | Düsseldorf-Nord (Fyrvägskorsning) | |
| Volkardeytunnel (695 m/725 m) | |||
| 32 | Reichswaldallee | ||
| 33 | Ratingen-Schwarzbach | ||
| | 34 | Ratingen-Ost (Fyrvägskorsning) | |
| | |||
| | |||
| | |||
| 35 | | ||
| | |||
| | |||
| 36 | Heiligenhaus-Hetterscheid | ||
| Tunnel Birth (807 m / 814 m) | |||
| 37 | Velbert-Nord (T-Korsning) | ||
| Talbrücke Hespersbach | |||
| 38 | Velbert-Langenberg | ||
| | |||
Avbrott - ej högprioriterat, behövs ej byggas ut | |||
| | |||
| | 42 | Bochum/Witten (Fyrvägskorsning) | |
| 43 | Witten-Zentrum | ||
| 44 | Witten-Stockum | ||
| 45 | Witten-Annen | ||
| | 46 | Dortmund/Witten (Fyrvägskorsning) | |
Avbrott - utbyggnad prioriterat | |||
| 51 | Holzwickede | ||
| Talbrücke Massener Bach (190 m) | |||
| | 52 | Dortmund/Unna (Fyrvägskorsning) | |
| Talbrücke Bornekamp | |||
| | 53 | Unna-Ost (Fyrvägskorsning) | |
| Talbrücke Kessebürenbach | |||
| Talbrücke Lüner Bach | |||
| Am Haarstrang | |||
| | 54 | Werl (Fyrvägskorsning) | |
| 55 | Werl-Süd | ||
| Talbrücke Ostönner Bach | |||
| 56 | Soest | ||
| Soester Börde | |||
| 57 | Soest-Ost | ||
| 58 | Erwitte/Anröchte | ||
| Talbrücke Pöppelsche | |||
| Talbrücke Schledde | |||
| Talbrücke Westerschledde | |||
| 59 | Geseke | ||
| 60 | Büren | ||
| Almebrücke | |||
| Talbrücke Friedenstal | |||
| | 61 | Wünnenberg-Haaren (Fyrvägskorsning) | |
| Talbrücke Ottensgrund (500 m) | |||
| 62 | Lichtenau | ||
| Talbrücke Langer Grund (200 m) | |||
| Talbrücke Apfelbaumgrund (350 m) | |||
| Talbrücke Krügersgrund (375 m) | |||
| Talbrücke Klingenbach (480 m) | |||
| Talbrücke Heubach (200 m) | |||
| 63 | Marsberg | ||
| Diemeltalbrücke (100 m) | |||
| Am Biggenkopf | |||
| 64 | Diemelstadt | ||
| 65 | Warburg | ||
| Twistetalbrücke (650 m) | |||
| Talbrücke Breuna (650 m) | |||
| 66 | Breuna | ||
| Bühleck | |||
| 67 | Zierenberg | ||
| 68 | Kassel-Bad Wilhelmshöhe | ||
| | 69 | Kassel-West | |
| Fuldatalbrücke Bergshausen (700 m) | |||
| | 70 | Kassel-Süd (T-Korsning) | |
Avbrott - aktuellt med utbyggnad | |||
| | Kassel-Ost (T-Korsning, planerad) | ||
| Lossebrücke (200 m, planerad) | |||
| Kaufungen (Planerad) | |||
| Talbrücke Setzebach (66 m, planerad) | |||
| (Planerad) | |||
| Dautenbachbrücke (97 m, planerad) | |||
| Ekodukt (50 m, planerad) | |||
| Helsa-West (Planerad) | |||
| Tunnel Helsa (1425 m, planerad) | |||
| 75 | | ||
| | |||
| | |||
| 76 | Hessisch Lichtenau-West | ||
| Tunnel Schulberg (700 m) | |||
| Ekodukt Lichtenau (100 m) | |||
| 77 | Hessisch Lichtenau-Mitte | ||
| Walbergtunnel (284 m) | |||
| Hopfenbachtalbrücke (278 m) | |||
| Hopfenbergtunnel (543 m) | |||
| Wehretalbrücke (530 m) | |||
| 78 | Hessisch Lichtenau-Ost (Walburg) | ||
| | |||
| | |||
| | |||
| 79 | | ||
Avbrott - aktuellt med utbyggnad | |||
| Tunnel Trimberg (597 m, planerad) | |||
| Eschwege (Planerad) | |||
| Wehretalbrücke (695 m, planerad) | |||
| Tunnel Spitzenberg (626 m, planerad | |||
| Netratalbrücke (264 m, planerad) | |||
| Sontra-Wichmannhausen (Planerad) | |||
| Ulfetalbrücke (205 m, planerad) | |||
| Tunnel Boyneburg (1698 m, planerad) | |||
| Sontra-Nord (Planerad) | |||
| Tunnel Holstein (1647 m, planerad) | |||
| Sontra-Ost (Planerad) | |||
| (Planerad) | |||
| Tunnel Bubenrad (686 m, planerad) | |||
| Talbrücke Lindenau (550 m, planerad) | |||
| Talbrücke Rübenberg (100 m, planerad) | |||
| Talbrücke Kulmrich (100 m, planerad) | |||
| Tunnel Dachsloch (300 m, planerad) | |||
| Talbrücke Riedmühle (300 m, planerad) | |||
| Talbrücke Blankenbach (200 m, planerad) | |||
| Sontra-Ulfen (Planerad) | |||
| Tunnel Armsberg (290 m, planerad) | |||
| Talbrücke Breitzbach (172 m, planerad) | |||
| | Wommen (T-Korsning, planerad) | ||
.mw-parser-output table.navbox{border:#aaa 1px solid;width:100%;margin:auto;clear:both;font-size:88%;text-align:center;padding:1px}.mw-parser-output table.navbox+table.navbox{margin-top:-1px}.mw-parser-output .navbox-title,.mw-parser-output .navbox-abovebelow,.mw-parser-output table.navbox th{text-align:center;padding-left:1em;padding-right:1em}.mw-parser-output .navbox-thlinkcolor .navbox-title a{color:inherit}.mw-parser-output .nowraplinks a,.mw-parser-output .nowraplinks .selflink{white-space:nowrap}.mw-parser-output .navbox-group{white-space:nowrap;text-align:right;font-weight:bold;padding-left:1em;padding-right:1em}.mw-parser-output .navbox,.mw-parser-output .navbox-subgroup{background:#fdfdfd}.mw-parser-output .navbox-list{border-color:#fdfdfd}.mw-parser-output .navbox-title,.mw-parser-output table.navbox th{background:#b0c4de}.mw-parser-output .navbox-abovebelow,.mw-parser-output .navbox-group,.mw-parser-output .navbox-subgroup .navbox-title{background:#d0e0f5}.mw-parser-output .navbox-subgroup .navbox-group,.mw-parser-output .navbox-subgroup .navbox-abovebelow{background:#deeafa}.mw-parser-output .navbox-even{background:#f7f7f7}.mw-parser-output .navbox-odd{background:transparent}
| ||||||||||||||||||||